måndag 2 maj 2016

Veckans Tarotskop - Så blir vecka 18 enligt mina Tarotkort 160502

Följ Marita och MB Nova på Facebook




Lördag 7 maj:

Hej kära du! 
 
Skönt med helg, eller hur? :-) Här skiner solen och småfåglarna kvittrar - det är verkligen härligt! Om du känner för lite tips och inspiration, kom ihåg att Veckans Tarotskop även gäller för lördag och söndag.



Allt gott till dig söta du!! 
 
Kram, Marita på MB Nova

__________________________________________________ 


Hej kära du!
Det är måndag och dags för mig att bjuda på ytterligare ett inspirerande Tarotskop. Jag hoppas det ska hjälpa dig att navigera så att din vecka, och ditt liv, blir riktigt bra!

Tips! På onsdag den 4 maj (22.00 – 22.30) bjuder jag på distanshealing igen. Du kan anmäla dig via min Facebookgrupp: Maritas Hjärtevänner eller mer privat via min hemsida www.mbnova.se. Om du vill få meddelande via din mail varje gång jag erbjuder kostnadsfri healing (onsdagar jämna veckor 22.00 - 22.30), kan du anmäla det här >. Varmt välkommen - tillsammans gör vi världen lite, lite bättre!

VECKANS TAROTSKOP

Det är inte dina ägodelar som gör dig rik. Det är hur du målar din inre tavla av dig själv och ditt liv som avgör om du är rik eller inte. Det är kärleken du ger och får som gör dig rik. Det är din förmåga att se det vackra och sköna i naturen som gör dig rik. Dina ägodelar kan få dig att se rik UT – men sann rikedom syns alltid på utsidan - utan på insidan. 

Ibland behövs det väldigt lite för att vi ska må bra. Allt som behövs är kanske ett telefonsamtal från en vän? Ena stunden känner vi oss kanske små och eländiga, så ringer plötsligt en vän och frågar hur läget är - och vi mår plötsligt väldigt bra! Kom ihåg det. Om du känner att du ofta blir deppig av ditt eget sällskap, ring en vän. Gör det genast du känner att du är på väg att börja dippa så bryter du hela den negativa processen. (Men tänk på att inte prata om deppigheter, för det smittar.) Den här veckan står vänner högt. Bygg vänskap överallt du kommer. Var vänlig, ställ frågor, var intresserad, prata om vädret, fråga vilken ras det är på hunden du möter (alltså fråga den medföljande matten eller hussen. *ler*). Minns också att du inte är den enda i världen som deppar ibland. Ett samtal från just dig kanske lyser upp hela dagen för någon du känner! 

Tips: Kör inte runt, runt i gamla hjulspår. Bryt dig loss från vanans makt så öppnas dina ögon för nya möjligheter. Variera dig. Byt sida att sova på i sängen (om du har dubbelsäng). Byt veckotidning. Byt kanal. Byt stil. Byt plats i soffan och vid matbordet. Byt jobb. Byt partner. Byt frisyr. Byt intressen. Byt åsikter. Byt bil. Gör något! Livet är troligen så otroligt mycket mer än det du upplever just nu.

Råd: "En till dig och två till mig" - eller tvärt om? Om du ofta tar mer än du ger. Blir mer generös. Om du ofta ger mer än du tar - ta för dig mer!

Hinder: En människa med dåligt självförtroende har troligen svårare att skapa ett fantastiskt, otroligt, magiskt och roligt liv. Om detta är du - jobba med ditt självförtroende. Skriv en lista på 10 saker du är bra på (jag kan baka smarriga bullar, etc.) och 10 saker som ÄR positiva med dig (jag är omtänksam, etc.). Gör det nu!

Affirmation: Här kommer en affirmation från min Tarotkurs. Kortet vi får är: Drottning i Bägare från Lilla Arkanan och lyder: När jag älskar någon eller något, visar jag det! // Att träna på att visa kärlek (till vad och vem som helst) är ett bra sätt att öppna hjärtat om man känner sig lite låst.

Kärlek: 

Lyckan kanske kommer, lyckan kanske går - men om man älskar sig själv kommer lyckan alltid att bestå! Älska dig själv mer, så kommer din partner också att älska dig mer. Älska dig själv mer så gör du kloka val av ny partner (om du är singel). Det ligger kärlek i luften - andas! *ler*

Det var allt för denna vecka - ha det gott!
Kram, Marita på MB Nova


Ring Marita!
Om du behöver någon att prata med, råd, medial vägledning eller coaching - välkommen att kontakta mig. Jag har tusental samtalstimmar i bagaget, ingen frågeställning är obekant, med mig kan du känna dig fri att diskutera allt. Jag har svar på det mesta.

● Prenumerera på mitt nyhetsbrev – Inspiration från Marita


Dela Tarotskopet på Facebook





Marita Bladh, MB Nova
Tarotkonsult / Reiki Master /Certifierad Coach
Kontakt: 0722-698970
Hemsida: www.mbnova.se
Betallinje: 0939 - 111 91 41

4 kommentarer:

  1. Tack snälla fina Marita, dina Taroskop hjälper <3 <3 <3

    SvaraRadera
  2. Tack raring - så glad jag blir! Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Tack för att du öppnar mina ögon!

    SvaraRadera