måndag 16 maj 2016

Veckans Tarotskop - Så blir vecka 20 enligt mina Tarotkort 160516

Följ Marita och MB Nova på Facebook


X

Lördag 21 maj

Hej söta du! Hoppas att solen skiner vackert på dig och att du får en underbar helg med massor av lugn, ro och återhämtning. Om du känner för lite tips och inspiration, kom ihåg att Veckans Tarotskop även gäller för lördag och söndag. 

Allt gott! Kram, Marita på MB Nova 



Hej kära du! Det är måndag och dags för mig att bjuda på ytterligare ett inspirerande Tarotskop. Jag hoppas det ska hjälpa dig att navigera så att din vecka, och ditt liv, blir riktigt bra!

Tips! På onsdag den 18 maj (22.00 – 22.30) bjuder jag på distanshealing igen. Den här gången är det 6 ÅRSJUBILEUM!! I maj 2010 skapade mitt allra första evenemang och bjöd in till distanshealing. Det blev väldigt populärt redan från start, jag antar att många helt enkelt var redo för andlig förändring. I Sverige var jag, mig veterligen, allra först med att erbjuda kostnadsfri distanshealing via Facebook. Nu är det många som gör det och det är bra - vi och världen behöver mycket ljus, kärlek och healing. Du kan anmäla dig via min Facebookgrupp: Maritas Hjärtevänner eller mer privat via min hemsida www.mbnova.se. Om du vill få meddelande via din mail varje gång jag erbjuder kostnadsfri healing (onsdagar jämna veckor 22.00 - 22.30), kan du anmäla det här >. Varmt välkommen - tillsammans gör vi världen lite, lite bättre!

VECKANS TAROTSKOP

Det verkar finnas möjlighet till lite kärleks eller vänskapsgroll den här veckan. Men, tänk på att det inte är säkert att det är dina nuvarande relationer det är fel på. Det kanske är något gammalt groll som ligger kvar och fortfarande pyr inom dig? 

Försök att fundera en stund på vad det kan vara? En gammal relation som inte fick något bra avslut - eller något annat? Det kan också vara så att det är något du bör avsluta? Det kan handla om att du bör sluta med en ovana du egentligen inte trivs med - eller ett sätt att tänka om dig själv eller andra människor. Fundera på vad du kan avsluta för att få frid och fred i ditt liv. 

Kom ihåg att vi människor inte är som laxar - vi är inte födda att simma uppför strömmen - utan att följa den nedströms. Livet ska vara enkelt och roligt!

Det finns mycket drivkraft och kärlek i luften. Energierna är dock lite omogna så ta det som händer runt dig med en nypa salt och minns att även den längsta resa börjar med ett första vingligt steg. Om du har ungdomar därhemma som är på väg att "flyga ut" kan det också vara bra att börja förbereda sig mentalt på att inte vara förälder på heltid längre. Kom ihåg att som förälder behövs du alltid - om än på distans ibland. Distansförälder - undrar om det uttrycket finns? Om inte så gör det det nu!

Den här veckan är det lyckosamt att: boka flygresa eller flyga, köpa fåglar och katter, gå till frisören och lägga om kosten. Lyckofärger är gult och ljusbrunt. 

Tips: Bättre fly än illa fäkta. Du måste inte försöka vinna varje diskussion eller strid. Dra dig hellre tillbaka med värdighet i god tid

Råd: Trivs du inte hemma så flytta, städa, rensa eller måla om. Låt ditt hem vara en plats där du hämtar kraft – inte irriterar dig över småsaker. 

Hinder: Om du inte kommer vidare i livet beror det på dig – inte på din chef, dina föräldrar, partner, vädret eller din ekonomi. Var och en är sin egen lyckas smed heter det – börja smida nu! 

Affirmation: Här kommer en affirmation från min Tarotkurs. Kortet vi får är: Tre i Bägare från Lilla Arkanan och lyder:  Jag känner tillhörighet och älskar min familj och mina vänner! (Om du inte känner så exakt nu så upprepa affirmationen om och igen under flera dagar så bryter du sakta ner det som ev blockerar känslan.) 

Några ord om kärlek:

Denna vecka verkar vara lite av en ”mellantid” då inga speciella energier är i omlopp. Passa på att komma ifatt dig själv och rusta dig både andligt, fysiskt och mentalt inför sommar och sol och allt roligt som är på gång!

Det var allt för denna vecka - ha det gott!

Kram, Marita på MB Nova

Ring Marita
Om du behöver någon att prata med, råd, medial vägledning eller coaching - välkommen att kontakta mig. Jag har tusental samtalstimmar i bagaget, ingen frågeställning är obekant, med mig kan du känna dig fri att diskutera allt. Jag har svar på det mesta.




● Prenumerera på mitt nyhetsbrev – Inspiration från Marita
Dela på Facebook


Marita Bladh, MB Nova
Tarotkonsult / Reiki Master /Certifierad Coach
Kontakt: 0722-698970
Hemsida: www.mbnova.se
Betallinje: 0939 - 111 91 41

3 kommentarer:

  1. Tack snälla du <3 Önskar dig en riktigt härlig vecka ! Kram och hälsningar från Karin Olofsson

    SvaraRadera
  2. Tack goa Marita. . Du skriver så härligt. Blir alltid så glad. Ha en skön helg! Kram från Gittan

    SvaraRadera
  3. Tack goa Marita. . Du skriver så härligt. Blir alltid så glad. Ha en skön helg! Kram från Gittan

    SvaraRadera