måndag 10 oktober 2016

Veckans Tarotskop - Så blir vecka 41 enligt mina Tarotkort 161010





Följ Marita och MB Nova på Facebook

Uppdaterad lördagen den 15 oktober

Hej kära du!


Helgen är här och kanske behöver du lite extra inspiration för att göra den ännu bättre? Då är det bra att veta att Veckans Tarotskop även gäller för lördag och söndag. Ha en riktigt go och fin helg!

Kram, Marita





________________________________________________

Måndagen den 10 oktober 2016

Hej!!

Hoppas att du har haft en fantastisk helg! Det är måndag och dags för mig att bjuda på Veckans Tarotskop igen - hoppas det ska hjälpa dig att få en riktig kanonvecka.


Ang. Veckans Tarotskop: Tänk på att inte bara skumma igenom Veckans Tarotskop, fundera gärna över vad varje budskap kan betyda för just dig och ditt liv. Kom ihåg, mina exempel är bara exempel för att sätta din egen fantasi i rörelse.

VECKANS TAROTSKOP

Vad andra tycker om dig är inte din business, det är deras ensak. Att lägga tid på att fundera på vad andra tänker om dig tjänar ingenting till. Att söka godkännande är ett slöseri med tid och energi och det kan få dig att må riktigt dåligt. Det kan även få dig att avstå från att göra saker du kanske skulle tycka var fantastiskt roliga. Ingenting handlar om vad andra tycker om dig - ALLT handlar om vad du tycker om dig.

Kom ihåg detta lilla exempel om du hamnar i en situation den här veckan där du känner att någon inte tycker om dig. Tänk såhär, innan du börjar gråta inom dig: "- Usch så obehagligt det här mötet är, jag känner att han/hon inte tycker om mig. Tjoohoo! Vilken tur, vad han/hon tycker om mig är inte min business. JAG tycker om mig!!"

Genom att tänka så... gissa om du kommer att förändra energierna i mötet er emellan på ett enormt positivt sätt! Det kan faktiskt leda till att människor du tidigare haft svårt för plötsligt blir dina bästa vänner. Härlig tanke, eller hur?! *ler*

Ibland kan det vara svårt att tänka så direkt i stunden, ibland behöver vi dra oss tillbaka för att utvärdera hur saker och ting har gått. Det är ok, du kan förändra en situation som varit jobbig även i efterhand. Träna gärna redan nu. Tänk på en situation nyligen som kändes obekväm, en situation där du kände att någon inte tyckte om dig. Säg till dig själv: Usch så obehagligt det där mötet kändes, jag kände att han/hon inte tycker om mig. Tjoohoo! Vilken tur, vad han/hon tycker om mig är inte min business. JAG tycker om mig!!"

Dessutom kan det vara så att det du upplevde som "han/hon tycker inte om mig" kan ha berott på att personen samtidigt processade ett problem i sitt liv och att det blev en överföring till dig fast ingenting egentligen hade med dig att göra.

Notering: För den som är intresserad av Tarot kan jag berätta att de tre kort som inspirerade mig till ovanstående tolkning var: 6 i Pentagram, 3 i Bägare och 4 i Svärd. Dessa tre kort kan självklart tolkas på väldigt många olika sätt beroende på person och omständigheter - men just idag var det ovanstående budskap som kom till mig. //

Den här veckan är det lyckosamt att: köpa en hund, äta skaldjur, så en gräsmatta och göra saker i betong. Lyckofärger är gult och ljusgrönt.

TIPS: Kapa band till olyckliga saker som varit - händelser och relationer. Minns de lyckliga stunderna blott!

RÅD: Du kan tusen gånger mer än du tror, sätt dig själv på prov. En utmaning om dagen är bra för både huvudet och magen. *ler*

HINDER: Grotta inte ner dig i ledsamheter och känslor som inte leder någonstans.

AFFIRMATION:
Här kommer en affirmation från min Tarotkurs. Kortet vi får är: 2 i Svärd från Lilla Arkanan och lyder: Jag möter alla med ett öppet sinne och dömer inte någon. (Om du inte känner exakt så nu - upprepa affirmationen om och igen under flera dagar så sjunker budskapet in och får mening inom dig.)

NÅGRA ORD OM KÄRLEK:

Överraska med en fin present den här veckan och du kanske blir dubbelt överraskad tillbaka! Men, om du ofta ger men inte får köp något fint till dig själv! Även det kan ge överraskande resultat.

Denna vecka är det lyckosamt att träffa någon på ett inhägnat område. Kanske en rastplats för hunden, kanske en arbetsplats med grindar runt omkring, kanske en park av något slag - typ Skansen. Fundera ett varv över plats som är inhägnade så får du nog fler uppslag än de jag kom på i hastigheten. *ler* 



Det var allt för denna gång, ha en underbar vecka!

Kram, Marita på MB Nova


Ring Marita: Om du behöver någon att prata med, råd, medial vägledning eller coaching - välkommen att kontakta mig. Jag har tusental samtalstimmar i bagaget, ingen frågeställning är obekant, med mig kan du känna dig fri att fråga om och diskutera allt.

● Prenumerera på mitt nyhetsbrev – Inspiration från Marita



Marita Bladh, MB Nova
Tarotkonsult / Reiki Master /Certifierad Coach
Kontakt: 0722-698970 Hemsida: www.mbnova.se
MB Novas Mediala Direktlinje: 0939 - 111 91 41

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar