måndag 17 oktober 2016

Veckans Tarotskop - Så blir vecka 42 enligt mina Tarotkort 161017



Följ Marita och MB Nova på Facebook

Hej!!

Hoppas att du har haft en fantastisk helg! Det är måndag och dags för mig att bjuda på Veckans Tarotskop igen - hoppas det ska hjälpa dig att få en riktig kanonvecka. 

Tips! På onsdag den 19 oktober (22.00 – 22.30) bjuder jag på distanshealing igen. Du kan anmäla dig via inlägget i min Facebookgrupp: Maritas Hjärtevänner eller mer privat via min hemsida www.mbnova.se / fliken för kostnadsfri Distanshealing. Om du vill få meddelande till din email varje gång jag erbjuder kostnadsfri healing kan du anmäla det här >. Varmt välkommen - tillsammans gör vi världen lite, lite bättre!

Notera: Jag kommer att vara bortrest mellan den 19/10 och 13/11. Under den tiden svarar jag på Tarotfrågor via mail, jag kommer även att hålla i Distanshealingar och skriva Tarotskop - från andra sidan jorden! *ler* Min kollega Isabel kommer att bemanna MB Novas telefonlinje (0939-111 91 41), vänd dig till henne med förtroende med alla frågor som rör ditt liv, relationer, jobb, ekonomi mm. Isabel är mycket skicklig, dessutom ödmjuk och trevlig. Hennes tider finner du på www.mbnova.se 

VECKANS TAROTSKOP

Har du stått still och stampat ett tag? Nu är det dags att gå nya vägar för att nå dit du vill i livet. Man brukar säga att höjden av dumhet är att försöka nå sina mål genom att göra på exakt samma sätt om och om igen. Det ligger något i det! Uppmaningen denna vecka är alltså att hitta nya vägar för både inre utveckling samt i det yttre, som jobb, bostad osv. 

Exempel: Vill du ha ett nytt jobb och har ett visst sätt att skriva CV och göra dina ansökningar - prova ett annat sätt. Ring, gå dit, skicka en tårta - ja vad som helst du inte provat tidigare. Fundera över vilka förändringar du vill ha i ditt liv och hitta på minst 3 nya sätt att göra dem på. Släpp loss fantasin! *ler*

Oroa dig inte, det kommer att gå bra! Ibland blir vi vana vid att ha det som vi har det - även om vi inte är helt nöjda med det vi har. Vi kan liksom bli vana vid att må och ha det lite halvdant. Men, nöj dig inte med det lilla, du är värd att ha det toppen! När vi bestämt oss för något kommer det ibland hinder - det är ok, det är prövningar, det gäller bara att vara bestämd, ha slutmålet för ögonen och streta vidare. Inte ge upp när det blir lite jobbigt eller när du får till exempel nej på dina jobbansökningar. Prova andra nya vägar, var modig - det kommer att löna sig!

När vi är glada går saker och ting bättre och fler möjligheter, tankar och idéer kommer till oss. Många roliga saker kommer att dyka upp i veckan - om du är glad (och inte trött och stressad) redan när de kommer är chansen större att du tackar ja - och att ännu fler kommer!

Den här veckan är det lyckosamt att: göra saker ute i naturen, nästan vad som helst. Varför inte plocka löv, lustiga pinnar, kottar, mossa etc och påbörja juldekorationerna? ...vem vet vad det kan leda till? *ler* Lyckofärger är träbrunt och svart.

TIPS: Det kan vara jobbigt med förändringar och uppbrott men på sikt (om du är uppmärksam) ska du se att det lönade sig riktigt mycket!

RÅD: Följ inte alltid strömmen - ibland är den på väg åt fel håll...

HINDER:  Var inte passiv!

AFFIRMATION:
Här kommer en affirmation från min Tarotkurs. Kortet vi får är: 6 i Pentagram från Lilla Arkanan och lyder:
Jag ger gärna för jag vet att jag får tusenfalt tillbaka! (Om du inte känner exakt så nu - upprepa affirmationen om och igen under flera dagar så sjunker budskapet in och får mening inom dig.)

NÅGRA ORD OM KÄRLEK:

Denna vecka uppstår lycka på hemmafronten genom att kombinera kvinnliga energier med en rejäl dos av handlingskraft. Agera med kärlek.

Denna vecka är det lyckosamt att träffa någon på en skola, förskola, universitet eller annan plats för lärande.


Det var allt för denna gång, ha en underbar vecka!

Kram, Marita på MB Nova


Ring Marita: Om du behöver någon att prata med, råd, medial vägledning eller coaching - välkommen att kontakta mig. Jag har tusental samtalstimmar i bagaget, ingen frågeställning är obekant, med mig kan du känna dig fri att fråga om och diskutera allt.

● Prenumerera på mitt nyhetsbrev – Inspiration från Marita



Marita Bladh, MB Nova
Tarotkonsult / Reiki Master /Certifierad Coach
Kontakt: 0722-698970 Hemsida: www.mbnova.se
MB Novas Mediala Direktlinje: 0939 - 111 91 41

2 kommentarer:

  1. Tack
    Vi har äntligen bestämt oss för att flytta till annan lägenhet. Nu har vi hittat en som vi älskar och väntar på besked om vi får den eller inte. I min mage kändes det som vi var "hemma" när vi såg den, och i tanken har vi redan flyttat in. Så vi tänker bara positiva tankar nu och önskar önskar önskar att den ska bli vårt nästa hem. Vi ser oss åldras på denna plats ❤️

    SvaraRadera
  2. Underbart, lycka till kära du!! Kram

    SvaraRadera