måndag 31 oktober 2016

Veckans Tarotskop - Så blir vecka 44 enligt mina Tarotkort 161031

Hej kära du!!

Hoppas att du har haft en fantastisk helg! Det är måndag och dags för mig att bjuda på Veckans Tarotskop igen - hoppas det ska hjälpa dig att få en riktigt underbar vecka!

Just nu befinner jag mig, som du kanske vet, på Nya Zeeland - här kommer ett vackert foto från fjorden i Milford Sound som jag tagit idag, måndag. Det blå på bilden är himlen som reflekteras i vattnet - en nästan magisk upplevelse!


Kom ihåg! Medan jag är bortrest, till den 14 november, har du den unika möjligheten att prata med min fina och duktiga kollega Isabel via MB Novas mediala Telefonlinje. Isabel håller mycket hög kvalitet som Tarotkonsult, hon kommer att ge dig konkreta svar, inspiration och råd angående alla dina frågor som rör ditt liv, kärlek, relationer, jobb och ekonomi - jag rekommenderar henne varmt! På www.mbnova.se hittar du alla tider Isabell finns tillgänglig på telefon 0939-111 91 41. Hennes tider denna vecka: måndag: 31/10, kl. 17:00 - 20:00, torsdag: 3/11, kl. 18:00 - 23:00 och fredag: 4/11, kl. 18:00 - 23:00.

Tips - kostnadsfri distanshealing! På onsdag den 2 november (22.00 – 22.30) bjuder jag på distanshealing igen. Du kan anmäla dig via inlägget i min Facebookgrupp: Maritas Hjärtevänner eller mer privat via min hemsida www.mbnova.se / fliken för kostnadsfri Distanshealing. Om du vill få meddelande till din email varje gång jag erbjuder kostnadsfri healing kan du anmäla det här >. Varmt välkommen - tillsammans gör vi världen lite, lite bättre!

VECKANS TAROTSKOP

Oavsett var vi befinner oss i världen (om vi är i Sverige eller på Nya Zeeland), eller var vi befinner oss i livet, har vi möjlighet att forma våra liv som vi vill - allt i behöver är oftast beslutsamhet och mod!

Den här veckan kommer riktigt goda möjligheter och chanser till den som är beredd att satsa på en lycklig framtid. När jag säger detta tänker du kanske: - Satsa på en lycklig framtid, det vill väl alla!? Ja, det vill alla men alla följer trots det inte sitt hjärtas röst. Kära du, följ ditt hjärtas röst! Bry dig inte om vad andra tänker att du borde göra - tänk inte ens själv på allt du "borde" göra. När Du är lycklig inspirerar du andra att bli lyckliga och följa sina hjärtan.

Läs det igen!

Vad gör dig lycklig?

Läs det igen - och svara på frågan tyst för dig själv.

Klar?

Bra! *ler*

Den här veckan kommer även goda nyheter (med goda nyheter menar jag denna vecka att nyheterna är kryddade med kärlek) för den som väntat på besked från ett jobb du sökt, från advokat, myndigheter, skolor och sjukhus mm. Om du nu till exempel tänker: Hur då, goda nyheter - jag kom inte in på den linje jag tänkte, eller, jag fick inte jobbet jag sökte. // Tänk ett varv till - varför kan det vara goda nyheter just i ditt fall? Kan det vara att du sökt till en linje du "borde" söka? Kan det vara att du sökt ett jobb du innerst inne inte vill ha? Bara du vet svaret, kära du. 

I början nämnde jag beslutsamhet och mod. För att vara beslutsam och modig behöver vi mål att sträva mot. Denna vecka kommer en påminnelse om hur viktigt det är att vi har roliga och utmanande mål att sträva mot. Om vi inte sätter upp nya mål efter hand lever vi ofta på rutin och det gör ingen glad. Vi behöver tänja våra gränser.! Det, gör oss glada, pigga och skapar livslust!
 
Den här veckan är det lyckosamt att: inreda livfulla akvarium, börja planera för nästa sommar, börja jogga eller promenera och att gå ner i vikt. Lyckofärger är turkos och orange.

TIPS: Om du vill verka cool - le sällan. Om du vill verka trevlig - le ofta!

RÅD: Det är viktigt med rättvisa men det är inte alltid den som har rätt som vinner. Ge andra lite marginaler att göra fel - det vinner Du på.

HINDER:  Hjälp gärna andra som har det svårt men inse att det ibland faktiskt är du själv som har det svårt - ta emot hjälp eller be om hjälp när du behöver det.

AFFIRMATION:
Här kommer en affirmation från min Tarotkurs. Kortet vi får är: Tio i Stavar från Lilla Arkanan och lyder:
Jag utför de arbeten jag ansvarar bra för men tar inte på mig mer än jag orkar! (Om du inte känner exakt så nu - upprepa affirmationen om och igen under flera dagar så sjunker budskapet in och får mening inom dig.)

NÅGRA ORD OM KÄRLEK:

Det är inte bara du och din partner som är i er relation. Er relation består även av era släktingar, vänner med flera. Hjälp din partner att bli vän med alla du tycker om så kommer er relation att bli än mer lycklig!
 
Denna vecka är det lyckosamt att träffa någon på en varm plats med många blommor. (Jag vet, det är inte lätt såhär på höst/vintern - använd din fantasi. *ler*)

Det var allt för denna gång, ha en underbar vecka!

Kram, Marita på MB Nova


● Prenumerera på mitt nyhetsbrev – Inspiration från Marita



Marita Bladh, MB Nova
Tarotkonsult / Reiki Master /Certifierad Coach
Kontakt: 0722-698970 Hemsida: www.mbnova.se
MB Novas Mediala Direktlinje: 0939 - 111 91 41

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar